Migtjønna er et flott turmål både om sommeren og vinteren. Det er fine forhold å gå etter traktorvei og godt tråkket sti. Ny gapahuk ligger like ved Migtjønna hvor en kan kose seg med matpakke og drikke. Bålpanne er tilgjengelig ved gapahuken.

Følg kjøreanvisningen i artikkelen, så finner du vegen til Migtjønna, som ikke ligger langt unna Byavatnet.

Følg Eknesveien fra Ronglan (E6) til du passerer Skilbrigt (veiens høyeste punkt/grensa mellom Ronglan og Ekne).

Sving til venstre like over bakketoppen og videre andre avkjørsel til venstre (forbi blått bolighus), parker på lunningsplass ved parkeringsskilt.

Følg skogsbilvei forbi bom.

Etter 2 km, like før beite på Jonasplassen, en gammel og idyllisk setervoll, ta av sti til høyre, merka Migtjønna, følg sti og merking videre etter skogsvei fram til skilt hvor du svinger av til venstre og følger sti fram til gapahuken ved Migtjønna.

Kan også gå over setervollen på Jonasplassen – gå da til høyre på vollen til du møter sti/vei utenfor gjerdet på vollen.

Kassen henger på gapahuken.

Total lengde fram til posten: 3,2 km.

Tidsforbruk ca. 45 min en vei etter god vei, sti. Om sommeren muligheter for sykkel og barnevogn det meste av turen.

GOD TUR!

På denne lenka samler vi opp «10 på topp»-artiklene i 2017.