- Vi vet det er tøffe tak med å få inn penger. Nå røk de også tidligere ut av cupen enn planlagt, så derfor håper vi et slikt tiltak kan bidra til å erstatte noe av det tapet ihvertfall.

Det sier Sture Hemminghytt. Han er daglig leder i Toyota Levanger. Nå utfordrer han bedrifter i Levanger og Verdal til å melde seg på og bli målsponsor for lederlaget i 1. divisjon.

- Ørjan Hopen er ansatt i 50 prosent stilling hos oss. Vi hadde en liten idedugnad, og Ørjan mente dette burde være noe som vi kunne få med andre bedrifter på, sier Hemminghytt.

Han skjønner at det er kostbart å drive en fotballklubb på dette nivået, men samtidig gir laget masse tilbake, og setter samtidig Levanger på kartet.

Sponsor-initiativ

- Det blir liksom litt mer enn bare å gi penger. Jeg vil også understreke at forslaget kommer fra oss, slik at dette er ikke noe som LFK har bedt oss å videreformidle, sier den daglige lederen.

Han forteller at Toyota vil bidra med med 100 kroner fra første mål som er scoret i årets sesong. Det betyr at etter at 6 av 30 kamper er spilt, så har bilforhandleren på Trekanten bidratt med 1.400 kroner etter LFK sine 14 mål så langt.

- Dette liker vi. Det viser vel at næringslivet ser verdien av at Levanger har et lag i toppen av norsk fotball, sier Svein Kvarving.

Den daglige lederen i Levanger Næringsforum forteller at de har sendt et skriv til alle medlemmer om tiltaket fra Toyota, og håper mange andre vil være med å bidra.

God reklame

- Fotballaget gir masse reklame til Levanger og Innherred. Det at de nå også topper tabellen, blir lagt merke til over hele landet. Derfor håper jeg næringslivet ser verdien av å bidra til at de har en sunn økonomi for videre satsing, sier han.

Derfor venter både Sture Hemminghytt og Svein Kvarving spent på om noen melder seg på.

Og hvis noen føler 100 kroner per scoring er for mye eller lite, så kan sikkert beløpet diskuteres.

Svein Kvarving i Levanger Næringsforum håper medlemsbedriftene og andre tar utfordringen fra Toyota.