Møbelringen - løsninger framfor hindringer

Produsert av Mediehuset Innherred for Møbelringen Levanger

Da Erik Andreas Øyen fikk problemer med spisestuestolene han hadde kjøpt hos Møbelringen Levanger, var ikke butikken sen med å snu seg rundt for å finne løsninger som alle parter kunne bli fornøyd med.

Prototal i Levanger med daglig leder Hågen Lynum i spissen tok oppdraget på strak arm.

En bitteliten del var altså det som skapte problemer.

Rectangle, Ruler, Wood

Ble møtt med stor løsningsvilje

Det var imidlertid et lite problem: fabrikken hadde i mellomtiden lagt ned driften, så dermed fantes det ingen deler å oppdrive.

– Men hos Møbelringen Levanger ble vi møtt med stor velvilje til å finne best mulige løsning, sier Erik Andreas Øyen.

I fellesskap kom så han og butikken fram til at 3D-printing av de aktuelle delene kunne kanskje være en vei å gå, og dermed ble Prototal på Trekanten kontaktet, for å høre om dette var noe de kunne ta på seg.


Prototal tok saken

Og joda, for Prototal var dette en smal sak å få til.
De hev seg rundt, og med moderne og høyteknologisk 3D-printing laget de nye deler til alle stolene kunden hadde kjøpt.

Dermed ble vippefunksjonen like god som ny igjen, og ikke minst, stolene kunne vare i mange, mange år framover, sånn at kunden kunne få enda mer glede av dem. Dette må man kunne si er god kundeservice i praksis.


"3D-printing av de aktuelle delene kunne kanskje være en vei å gå, og dermed ble Prototal på Trekanten kontaktet."

Se vårt utvalg til stue

I den innbydende butikken finner man blant annet et stuemiljø med møbelserien Balder fra Nordisk Form, som kan fås i et vell av ulike farger.

Inspirerende utstilling

Møbelringen Levanger har raskt vokst til å bli en velassortert og fullverdig møbelforretning med stort utvalg. De siste månedene har dessuten utstillingen fått et kraftig løft, med massevis av inspirerende miljøer.

Om man er usikker på hvordan man ønsker å få det hjemme, er det altså bare å ta turen innom, så får man lett et vell av ideer.

– Det er bare så fint her, jeg blir skikkelig inspirert når jeg kommer inn dørene på butikken, sier en kunde begeistret den dagen vi er innom.
–Jeg får lyst på nesten alt! ler hun.


Bærekraft også gjennom valg av leverandører

I tillegg til de smakfulle og velkomponerte miljøene i butikken, bidrar også kvaliteten på møblene til det innbydende uttrykket i
utstillingen.

– Vi er opptatt av å først og fremst selge
kvalitetsmøbler, sier daglig leder Ole Kristian Indal.

– Det er mer bærekraftig, ettersom man kan ha møblene og ha glede av dem i mange år. Det er det motsatte av «bruk og kast», som jo ikke er holdbart i lengden.

– For øvrig satser vi mye på norske møbelprodusenter som
Stordal, Wonderland og Ekornes. De står for kvalitet og for tidløs eleganse. Og ikke minst er det kortreiste møbler, og man støtter norsk næringsliv når man kjøper dem, utdyper han.

Butikken er kjapt ute med det siste. Rosafargen på veggen bak heter «Himmelkyss» og ble kåret til årets farge for 2021 av samarbeidspartneren Fargerike. 

- Jeg blir inspirert av å være på jobb

De vakre og inspirerende interiørmiljøene hos Møbelringen Levanger er det de ansatte, med Tone Kvam i spissen, som står bak. Hun er nestkommanderende i butikken, og er en av dem som har bidratt mye til utstillingen.

– Da Ole Kristian kom inn som daglig leder for en tre års tid siden, hadde han et stort driv for at butikken skulle bli finest mulig, og han var med en gang svært opptatt av at folk skulle føle seg inspirert og føle seg velkomne, forteller hun.

De ansatte satte dermed i gang med å gi butikken en helt ny look. Og resultatet er merkbart:

– Vi får mye skryt av kundene for utstillingene. Vi har mange faste kunder, både fra Levanger og andre steder, og mange har sagt at de har lagt merke til hvor forandret det er og hvor fint det har blitt, sier Tone.

– Og jeg blir jo dessuten inspirert sjøl av å være på jobb, smiler hun.

" Vi er opptatt av å først og fremst selge kvalitetsmøbler."

Daglig leder Ole Kristian Indal

På topp blant møbelkjedene

Møbelringen Levanger har gjennomgående særdeles dyktige og velkvalifiserte ansatte. Fagkunnskap og serviceinnstilling gjennomsyrer alt de driver med.

Dette ser man også i Møbelringen som helhet. I 2020 havnet nemlig Møbleringen helt på topp blant alle møbelkjedene i Norge på Norsk Kundebarometer, som er en årlig undersøkelse fra BI om hvilke bedrifter som har landets mest (og minst) fornøyde kunder.

 

Fornøyd kunde

Og kunde Erik Andreas Øyen er altså én av de fornøyde kundene.
– Møbelringen Levanger har vært svært løsningsorienterte og greie å forholde seg til. Og ikke bare er vi veldig fornøyde, men saken har også et miljøperspektiv. Om det ikke hadde ordnet seg, ville vi fått nye stoler, og våre hadde blitt kassert. Og det ville jo vært synd å kaste ellers brukbare stoler, sier han, og understreker:

– Jeg vil gi all honnør til Møbelringen Levanger for måten de løste saken på.

Følg oss på Facebook

Om artiklene fra Brand Studio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Innherred Marked Brand Studio, en del av mediehusets annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Innherred Marked

Font
Rectangle