Karianne behandler bilen din som om det var hennes egen

Vi møter serviceteknikerne Karianne og Morten bak på verkstedet til Sulland Verdal. Her har de jobbet i henholdsvis tre og seks år.

– Årene har gått veldig fort. Det var en bratt læringskurve i starten, men det tok ikke lang tid før vi begynte å kjenne på mestringsfølelse. Vi har lært mye på disse årene, forteller Karianne og Morten.

Begge fikk bilinteressen gjennom familien sin.  

– Pappa er mekaniker, og han har jobbet mye med service på gravemaskiner og slikt. Du kan på en måte si at jeg ble inspirert av ham, sier Karianne.

Da skal du vite at de behandler din bil som om det var deres egen.

Leverer du bilen din på service til Sulland Verdal er det gode muligheter for at det er Karianne Haltvik og Morten Gausen som fikser saken.

Lang sjekkliste

De er i full sving på verkstedet, der det hver eneste dag ruller inn biler av mange forskjellige merker som trenger en service. Når bilen kommer inn, går de nøye gjennom en lang sjekkliste og ser på tingenes tilstand.

– Det vanligste vi gjør er å skifte olje og bytte ut filter, men det varierer veldig fra dag til dag og bil til bil. Det er noe av det jeg liker best med jobben. Man lærer mye nytt. Mye har forandret seg bare på de seks årene jeg har jobbet her. Spesielt med tanke på teknologien i elbiler, sier Morten, som var Kariannes veileder i starten.

Mange tenker at det er uvanlig med kvinner i bilbransjen, men hos Sulland Verdal er det ikke et sjeldent syn.

På verkstedet, på delelageret og i administrasjonen jobber det dyktige kvinner, som bidrar til å gjøre Sulland Verdal til det er i dag.

–Jeg har egentlig aldri tenkt noe over at det er en mannsdominert bransje. Jeg har alltid følt meg som en del av gruppa og har fått ansvar fra første stund. Arbeidsmiljøet er kjempebra, mener Karianne.

– Veldig sosialt

Og apropos arbeidsmiljø, hva liker egentlig Karianne og Morten best med å jobbe i Sulland Verdal?

– Lønna og lunsjen vi får servert, sier de med et glimt i øyet.

– Neida, det er et veldig trivelig samhold og veldig sosialt. Spesielt på verkstedet. Vi jobber tett sammen, så det er viktig at vi kommer overens. Og det gjør vi. I tillegg så liker vi godt arbeidsoppgavene. Det er få dager som er like, sier serviceteknikerne.

Les mer om våre ansatte lenger ned i saken.

Akkurat nå har Sulland Verdal ekstra fokus på service på biler som er over fem år gammel – et konsept som kalles «5+».

For Karianne og Morten har det ikke så mye å si for jobbhverdagen.

Og de er klar på hvorfor folk burde la dem ta seg av servicen på din bil.

– Vi gjennomfører akkurat den samme servicen på biler som er eldre enn fem år. Det er ikke nøye for oss om bilen er en dag gammel eller syv år, vi jobber like nøye. Det eneste som er annerledes er prisen, den er litt billigere, sier Morten.

– Da vet du at den er i gode hender. Vi jobber hardt for at du skal bli fornøyd. Vi er også opptatt av å holde deg oppdatert og informere folk om tilstanden på kjøretøyet mens vi jobber. Du skal aldri bli overrasket når du kommer tilbake for å hente bilen din, sier de.

  • Konkurransedyktig pris på utbedringer
  • Vi benytter originale deler
  • Kontrollpunkter som går på sikkerhet
  • Skifte av olje og oljefilter
  • Beregnet for person- og varebiler
  • For biler eldre enn 5 år

Dette er 5+

God behandling

De forteller at de har et inntrykk av at folk i Verdal stort sett er flinke til å ta vare på bilene sine.  

– Her om dagen hadde vi inne en 2008-modell, som så helt urørt ut innvending og var skinnende ren og pen. Jeg ble litt sjokkert over hvor god stand den var i, sier Karianne  

– Mange vasker til og med bilene sine før de kommer innom til oss. Det synes vi som jobber her er litt stas, men det er ikke et «must». Da er det også viktig at vi ikke søler eller lager marker på bilen, legger hun til.

Akkurat det siste punktet er viktig for Karianne, Morten og resten av gjengen som jobber på verkstedet. De er tydelig på at de ønsker å gjøre en god jobb for dem som tar bilen sin til service hos Sulland Verdal.

Vi tar ansvar, og ønsker å levere kvalitet hver eneste gang vi tar imot en bil. Og det mener jeg at vi gjør. Hver gang jeg tar en service på en bil, så behandler jeg den som om det var min egen. Vi skal ta godt vare på kundens eiendom.

Karianne Haltvik

Arve Karlsen
Delesjef
Arve Karlsen er mannen som sørger for at delene er på plass hos Sulland Verdal. Han fikk sin første verkstedjobb da han bare var 13 år gammel, og har jobbet hos Sulland Verdal i over 20 år. Her kan du bli bedre kjent med ham.
Les mer om Arve her
Rune Reinåsdal
Kunderådgiver
Rune har vært innom de fleste rollene hos Sulland Verdal. Fra vaskehallen, til verkstedet og nå i frontlinjen. Etter en liten sjokkstart som kundemottaker, er han nå en populær mann bak skranken. Her kan du se hvordan han jobber for at du skal få en god opplevelse hos Sulland Verdal.
Les mer om Rune her
Frode Nordberg
Teknisk leder og kunderådgiver
Frode kjøpte sin første bil da han bare var 16 år gammel, som han fikset og gjorde i stand til han var gammel nok å kjøre den. I dag er han ansvarlig for at gjengen på verkstedet leverer så høy kvalitet som mulig. Les hvordan han jobber for å få det til.
Les mer om Frode her
Svenn Erik Ness
Fagtekniker og diagnosetekniker
Svenn Erik var ikke en stor tilhenger av skole, men når det er snakk om kurs eller andre kompetanseprogram innenfor bilfaget går puggingen som en lek. I dag er han mannen som sørger for at både kroppen og hjernen til bilen din fungerer optimalt.
Les mer om Svenn Erik her
Pawel Lozinski
Avdelingsleder Skade og Takstmann
Pawel har bokstavelig talt jobbet med bil hele livet. Som barn hjalp han til med alt som hadde motor, og interessen har fulgt ham hele livet. Nå hjelper han deg når uhellet er ute, og målet er at både du og bilen skal komme dere trygt på veien igjen.
Les mer om Pawel her
Arve Karlsen
Delesjef
Arve Karlsen er mannen som sørger for at delene er på plass hos Sulland Verdal. Han fikk sin første verkstedjobb da han bare var 13 år gammel, og har jobbet hos Sulland Verdal i over 20 år. Her kan du bli bedre kjent med ham.
Les mer om Arve her
Rune Reinåsdal
Kunderådgiver
Rune har vært innom de fleste rollene hos Sulland Verdal. Fra vaskehallen, til verkstedet og nå i frontlinjen. Etter en liten sjokkstart som kundemottaker, er han nå en populær mann bak skranken. Her kan du se hvordan han jobber for at du skal få en god opplevelse hos Sulland Verdal.
Les mer om Rune her
Frode Nordberg
Teknisk leder og kunderådgiver
Frode kjøpte sin første bil da han bare var 16 år gammel, som han fikset og gjorde i stand til han var gammel nok å kjøre den. I dag er han ansvarlig for at gjengen på verkstedet leverer så høy kvalitet som mulig. Les hvordan han jobber for å få det til.
Les mer om Frode her
Svenn Erik Ness
Fagtekniker og diagnosetekniker
Svenn Erik var ikke en stor tilhenger av skole, men når det er snakk om kurs eller andre kompetanseprogram innenfor bilfaget går puggingen som en lek. I dag er han mannen som sørger for at både kroppen og hjernen til bilen din fungerer optimalt.
Les mer om Svenn Erik her
Pawel Lozinski
Avdelingsleder Skade og Takstmann
Pawel har bokstavelig talt jobbet med bil hele livet. Som barn hjalp han til med alt som hadde motor, og interessen har fulgt ham hele livet. Nå hjelper han deg når uhellet er ute, og målet er at både du og bilen skal komme dere trygt på veien igjen.
Les mer om Pawel her

Bli bedre kjent med våre ansatte:

Produsert av Adresseavisen Brand Studio for Sulland Verdal

Om artiklene fra Brand Studio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Adresseavisen Brand Studio, en del av mediehusets annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Adresseavisen Brand Studio

Azure, Font
Font, Rectangle
Rectangle

Annonsørinnhold