Svenn Erik sørger for at både kroppen og hjernen til bilen din er i toppform

Svenn Erik Ness var egentlig aldri superinteressert i bil før han startet som lærling hos Sulland Verdal i 2005.

Han har jobbet med bil i hele sitt aktive yrkesliv, men veien dit var litt tilfeldig.

Grunnen til at han valgte denne retningen kan sikkert mange kjenne seg igjen i;

– Skole var ikke noe for meg. Jeg ønsket å gjøre noe praktisk, så da virket det mest logisk å bli mekaniker, sier Svenn Erik, som startet som lærling hos Sulland Verdal i 2005.

Etter over 17 år i bedriften, så virker det som om han har tatt et rett valg.

– Så absolutt! Jeg stortrives her. Det handler mye om de flotte folkene som jobber her. Samholdet er veldig bra. I tillegg har jeg hele veien fått nye og spennende arbeidsoppgaver, sier Svenn Erik.

Svenn Erik likte ikke skole, og valgte derfor å bli mekaniker. Men kurs og kompetanse innen bilfaget går som en lek.

Kurskongen

Han har jobbet som blant annet servicemekaniker og ved delelageret. De siste fem årene har han jobbet som fagtekniker – en stilling som krever utrolig mye kompetanse.

Det som var en skolelei ungdom har blitt til en dyktig mekaniker med enormt mye fagkompetanse og en lang rekke med beståtte kurs.

Motor, drivverk, høyvolt, understell og sikkerhetssystemer er noe av det Svenn Erik kan mye om.

– Skole var kanskje ikke helt min ting, men når det er snakk om kurs og læring innenfor noe jeg er interessert i, så blir lesingen og øvingen mye enklere og morsommere, sier Svenn Erik, men han sier at han også lærer mye i jobben sin i Verdal.

Det er når jeg tar den kompetansen ut på verkstedgulvet at jeg virkelig lærer noe. Utviklingen i bransjen er stor, så det gjelder å følge med i timen, legger han til.

Det er veldig verdifullt å ta med tilbake til Verdal, sier Svenn Erik.

Som Svenn Erik sier, man blir aldri ferdig utlært. Derfor er Svenn Erik ute og møter representanter fra importørene, fabrikkene og andre fagteknikere jevnlig. Da utveksler de erfaringer med hverandre og får førstehåndsinformasjon fra de som virkelig kjenner bilen din best.

Kompetansedeling

Med så mye kompetanse er Svenn Erik en populær mann på verkstedet hos Sulland Verdal. Han kan mye om det meste, og ofte kommer det innom kolleger som ønsker å få noen gode tips og råd. Svenn Erik  

– Jeg synes det er flott at folk kommer bort til meg og spør om ting. Jeg får være med på mange forskjellige problemstillinger, og i tillegg til at jeg prøver å gi gode råd, så får jeg også mye læring tilbake, sier Svenn Erik.

Les mer om våre ansatte lenger ned i saken.

– Hva er de vanskeligste problemene å løse?

– Det vanskeligste er når feilen er sporadisk. Da kan du vedde på at alt fungerer som det skal når bilen ruller inn til oss, sier han med et smil.

Bilene våre er i stadig utvikling, så det er utrolig viktig å holde seg oppdatert, forklarer Svenn Erik.

På verkstedet er han mannen som fikser bilen din når man ikke helt vet hva som feiler den. Dagens biler er mer eller mindre rullende datamaskiner. Og når hjernen til bilen får trøbbel, er det Svenn Erik som feilsøker, diagnostiserer og fikser problemet.

Eldre biler

Sulland Verdal har i det siste hatt ekstra søkelys på biler som er eldre enn fem år – et program som heter 5+.

Der spiller også Svenn Erik en viktig rolle.

– Selv om bilene er eldre enn fem år, så kan de være svært avanserte. Fem år går svært fort De har fortsatt elektronikk, software og da er det lurt med feilsøking, slik at vi vet at bilen fungerer som den skal sier Svenn Erik.

  • Konkurransedyktig pris på utbedringer
  • Vi benytter originale deler
  • Kontrollpunkter som går på sikkerhet
  • Skifte av olje og oljefilter
  • Beregnet for person- og varebiler
  • For biler eldre enn 5 år

Dette er 5+

Og den kompetansen har Svenn Erik og Sulland Verdal.

– Slike ting krever mye kompetanse, det er det ingen tvil om. Vi har et godt samarbeid med importør og fabrikkene, og vi kjenner derfor bilen din svært godt. Vi er hele tiden oppdatert på kjente problemer og tipsene og triksene som gjør bilen din i god stand, sier Svenn Erik.

Hvis bilen din trenger en service, så er det mange grunner til å velge Sulland Verdal. Svenn Erik oppsummerer det på følgende vis:

Tar du turen innom oss i Sulland Verdal, skal du være sikker på at både kroppen og hjernen til bilen din er de beste hender.

Sven Erik Ness

Arve Karlsen
Delesjef
Arve Karlsen er mannen som sørger for at delene er på plass hos Sulland Verdal. Han fikk sin første verkstedjobb da han bare var 13 år gammel, og har jobbet hos Sulland Verdal i over 20 år. Her kan du bli bedre kjent med ham.
Les mer om Arve her
Rune Reinåsdal
Kunderådgiver
Rune har vært innom de fleste rollene hos Sulland Verdal. Fra vaskehallen, til verkstedet og nå i frontlinjen. Etter en liten sjokkstart som kundemottaker, er han nå en populær mann bak skranken. Her kan du se hvordan han jobber for at du skal få en god opplevelse hos Sulland Verdal.
Les mer om Rune her
Frode Nordberg
Teknisk leder og kunderådgiver
Frode kjøpte sin første bil da han bare var 16 år gammel, som han fikset og gjorde i stand til han var gammel nok å kjøre den. I dag er han ansvarlig for at gjengen på verkstedet leverer så høy kvalitet som mulig. Les hvordan han jobber for å få det til.
Les mer om Frode her
Karianne Haltvik
Servicetekniker
Karianne har jobbet hos Sulland Verdal i tre år, og er i dag en av serviceteknikerne på verkstedet. Kariannes far er også mekaniker, så eplet faller ikke langt fra stammen. Hun er opptatt av å behandle din bil som om det var hennes egen – og det kan du se på resultatet.
Les mer om Karianne her
Pawel Lozinski
Avdelingsleder Skade og Takstmann
Pawel har bokstavelig talt jobbet med bil hele livet. Som barn hjalp han til med alt som hadde motor, og interessen har fulgt ham hele livet. Nå hjelper han deg når uhellet er ute, og målet er at både du og bilen skal komme dere trygt på veien igjen.
Les mer om Pawel her
Arve Karlsen
Delesjef
Arve Karlsen er mannen som sørger for at delene er på plass hos Sulland Verdal. Han fikk sin første verkstedjobb da han bare var 13 år gammel, og har jobbet hos Sulland Verdal i over 20 år. Her kan du bli bedre kjent med ham.
Les mer om Arve her
Rune Reinåsdal
Kunderådgiver
Rune har vært innom de fleste rollene hos Sulland Verdal. Fra vaskehallen, til verkstedet og nå i frontlinjen. Etter en liten sjokkstart som kundemottaker, er han nå en populær mann bak skranken. Her kan du se hvordan han jobber for at du skal få en god opplevelse hos Sulland Verdal.
Les mer om Rune her
Frode Nordberg
Teknisk leder og kunderådgiver
Frode kjøpte sin første bil da han bare var 16 år gammel, som han fikset og gjorde i stand til han var gammel nok å kjøre den. I dag er han ansvarlig for at gjengen på verkstedet leverer så høy kvalitet som mulig. Les hvordan han jobber for å få det til.
Les mer om Frode her
Karianne Haltvik
Servicetekniker
Karianne har jobbet hos Sulland Verdal i tre år, og er i dag en av serviceteknikerne på verkstedet. Kariannes far er også mekaniker, så eplet faller ikke langt fra stammen. Hun er opptatt av å behandle din bil som om det var hennes egen – og det kan du se på resultatet.
Les mer om Karianne her
Pawel Lozinski
Avdelingsleder Skade og Takstmann
Pawel har bokstavelig talt jobbet med bil hele livet. Som barn hjalp han til med alt som hadde motor, og interessen har fulgt ham hele livet. Nå hjelper han deg når uhellet er ute, og målet er at både du og bilen skal komme dere trygt på veien igjen.
Les mer om Pawel her

Bli bedre kjent med våre ansatte:

Produsert av Adresseavisen Brand Studio for Sulland Verdal

Om artiklene fra Brand Studio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Adresseavisen Brand Studio, en del av mediehusets annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Adresseavisen Brand Studio

Azure, Font
Font, Rectangle
Rectangle

Annonsørinnhold