Turen til Guddingsskallen er på rundt tre kilometer tur/retur, og den går i forholdsvis lett terreng.

Parkering: kjør Rv 757 forbi Vuku sentrum. Ta av mot Holmen gård over brua, sving venstre. Følg veien forbi 20 km- sonen. Ta av til høyre opp bakkene. På Årstad - ta av mot «fjellet». Ta venstre i kryss oppe på høgda. Parkering i Årstadlia.

Sti følges opp til høyre helt frem til toppen. Kan være bløtt enkelte steder.

Det åpner seg opp og man er midt i fjellheimen etter hvert, med utsikt mot kjente steder som Hermannssnasa og Hyllfjellet, og man ser også utover Trondheimsfjorden.

Byggmakker har sponset nye bord og benker, og det er kjempefint å ta lunsj eller kaffepause ved toppunktet.

Vi stiftet bekjentskap med Guddingskallen i Ti på Topp for noen år tilbake, og dette er ny kjentmannspost nå i 2017.

Godt å våttå om Guddingsskallen

Guddingskallen ligger 421 m.o.h.

Vanskelighetsgrad: lett, men noe kupert terreng.

Turen er ca. 3 km t/r

Artikkelserien er et samarbeid mellom lokalavisa og ti på topp i Levanger og Verdal.