Ti på topp

Det er en krevende tur opp hit

Likevel ble det registrert rundt 1.450 besøk her i fjor.

Kassen henger i et grantre cirka 30 meter rett nord for hytta på vollen.

Nyheter

Det er tre mulige tur-ruter til Reevollen.

Fra Tomtvatnet

Kjør til Tomtvanten fra Frolsida eller via Markabygda. Følg skilting til Tomtvatnet. Fra sørenden av vannet går det vei på østsiden av vannet. Kjør ca 2,1 kilometer langs østsiden av vannet til parkering ved Heggbekken, en stor parkeringsplass der det står skilt til Reevollen, Hoabustaden, Lavøya osv. Skilt med ti på topp ved parkeringsplassen. Følg veien opp gjennom hyttefeltet og ta av sti til venstre mot Hoabustaden. Stien er merket med blå merker. Fra Hoabustaden, følg kløvsti som starter bak og til venstre for hytta. Derfra merket kløvsti helt fram til Reevollen. Avstand totalt ca 4 kilometer. 300 meter stigning fra Tomtvatnet og opp til Skallporten. Fra Skallporten går stien nedover til Reevollen. Cirka 60 til 90 minutter å gå fra parkeringsplassen til kassen.

Fra Heståsdalen

Kjør til Skallstuggu og videre inn gjennom Heståsdalen og litt forbi det store grustaket på høyre side hvor det er merket med skilt 10 på topp parkering.Nesten rett vestover går Eskildalen opp. Stigning cirka 100 meter over en strekning på 1,5 kilometer. Så over noen store grasmyrer i samme retning før terrenget skråner nedover mot Reevollen. Avstand hele streknignen er cirka 4 kilometer. Cirka 60 minutter å gå fra parkering til kassen.

NB: Anbefales for de som er noe kjent i området eller som har med kart og kompass og kan bruke dette. Leia er ikke merket.

Fra Skallstuggu

Parker ved Skallstuggu. Følg sti til Skalltjønna. Følg sti sørøst over fra Skalltjønna ned mot Reevollen. Denne stien er mye brukt, men ikke merket med merkepinner. Ta gjerne med kart.

Kassen henger i et grantre cirka 30 meter rett nord for hytta på vollen. Veiavgift på Tomtvassvegen både fra Frolsida og Markabygda.

Godt å våttå om Reevollen

Beliggenhet cirka 450 moh i nordenden av de store myrene som Hårskallelva renner gjennom på vei mot Forra lenger sør.

Reevollen er en fin setervold.

Godt fottøy anbefales.

Vanskelighetsgrad: Krevende tur. Ikke tilgjengelig for rullestol.

Reevollen hadde cirka 1450 besøk i Ti på topp i 2017.

Du kan ta turen til Reevollen fra Tomtvatnet, Heståsdalen og Skallstuggu.  Foto: Marte Skjesol