Fra 1 januar 2018 blir det prisøkning på 50 kroner per måned for de som har bredbånd, men ikke de som har kombinert TV og bredbåndavtale, og heller ikke de med bindingstid. Hvorfor en prisøkning, da det for mange er dyrt allerede, men noe fornuftig svar får man ikke. Ved en henvendelse til NTE oppgis det ikke noen grunn for prisøkningen, en prisøkning er bare naturlig!?

I dagens verden hvor «alt» skal gå over nett, og til nett, er mange avhengige av en bredbåndavtale, og spesielt pensjonister synes det er nok med den prisen NTE opererer med nå. NTE er vel ikke på konkursens rand, ennå, og derfor er det merkelig at man legger inn en prisøkning nå, og bare til de som har en bredbåndsavtale. Men altså; ingen grunn til prisøkning, bare en naturlig prisøkning, men hva er naturlig?! Kan noen ansvarlig gi et fornuftig svar på hvorfor det er naturlig med en prisøkning, man foretar vel ikke noen prisøkning uten at det er behov for det eller hva?

Harald Berg

Levanger FrP

NTE har i anledning innlegget allerede sendt et svar, og det lyder slik:

NTE er konkurransedyktige også på pris

I et leserinnlegg kommenterer Harald Berg en prisøkning på 50 kroner pr måned for et av NTEs bredbånds- og TV-produkter. Prisøkninger er aldri populært, men dette er gjort etter en grundig vurdering.

Vi opererer i et svært tøft marked, og må sette prisene på en slik måte at vi alltid er konkurransedyktige, og det er vi. For kunder som kjøper flere produkter, for eksempel en kombinert TV- og bredbåndspakke, har vi mulighet til å rabattere.

Dette er begrunnet i faktiske årsaker, og er vanlig praksis i de fleste bransjer. NTE og Altibox har ifølge Norsk Kundebarometer de mest fornøyde TV- og bredbåndskundene i bransjen.

Dette er vi glade og ydmyke for, og jobber hardt hver dag for å beholde den posisjonen.

Morten Eilertsen, NTE Marked