WOW Reklame har gjort det til tradisjon å lage et gratis avbrekk i førjulsstria med et 68-siders magasin på glanset papir. «Lilla» fulldistribueres i hvert fall i Levanger og Verdal, og parallelt gir de ut en nettbrett-versjon med ekstra stæsj i tillegg til det som kan trykkes på papir.

– Vi er så smått i gang med å lage reportasjer, men har fortsatt rom for gode ideer og historier, sier Jorunn Dahling. Hun vil gjerne også ha tips om arrangement som finner sted fra slutten av november frem til jula er over.

Same procedure as every year

Marte Hallem er redaktør for årets utgave, slik hun har vært ved alle de seks foregående utgivelsene. I hovedsak er også gjengen som jobber med Lilla den samme - med en og annen utskifting. De ser heller ingen grunn til å endre så mye på konseptet, som er blitt tatt godt i mot i de tusen hjem.

– I tillegg til en så langt det er mulig komplett oversikt over arrangement i advent og jula, gir vi leserne ulike reportasjer om stort og smått. Det skal være historier som får leserne til å le, bli imponert og til å bli rørt. Vi skal skrive om verdier, betydningen av bry seg og ta vare på tida, beskriver Dahling.

Lesestoffet viktigst

Hun er opptatt av at Lilla skal være et «lese-hefte» og ikke et reklameblad.

– Annonser er naturligvis viktig i en gratisutgivelse, men tanken vår er at når budsjettet på annonser er nådd, så sier vi stopp. Hvis reportasjene drukner i reklame er litt av sjarmen borte, sier Jorunn Dahling.