Mandag lanserer Tor Erik Sivertsen og Comfort S-Rør en ny nettside som skal gi kundene en betydelig enklere hverdag for å handle VVS-varer og å bestille rørleggertjenester.

–Å lage en nettbutikk er ikke revolusjonerende i seg selv, men dette handler om å være tilgjengelig for kundene og å tilby nye og enklere løsninger, sier daglig leder Tor Erik Sivertsen i Comfort S-Rør.

Han har leid inn Trondheimsselskapet Call 2 action for å utvikle en egen nettbutikk for S-Rør-butikkene i Verdal og Steinkjer. Sammen har de utviklet en nettbutikk som slår sammen varer og tjenester til en og samme handling.

–Vi ser at det blir stadig vanligere med egen bestilling av tjenester hos blant annet frisører. Så hvorfor kan ikke rørleggere gjøre det samme? Her kan du kjøpe et nytt dusjhjørne og bestille montering og betale samtidig. Da tar vi oss av hele jobben, sier Sivertsen fornøyd og legger til at de er blant de første i bransjen som prøver seg på en slik løsning.

–Det er absolutt verdt forsøket. Nettløsningen vår gjelder kun for S-Rør i Comfort-kjeden, men vi får se om flere hiver seg på, sier Sivertsen.

Det finnes flere nettbutikker med klikk-og-hent-funksjoner, men foreløpig er en totalbestilling via nett nytt i bransjen, erkjenner han.

Skal tredoble

Den nye nettbutikken lanseres mandag, og Sivertsen er spent på mottakelsen. I tiden framover vil også flere tjenester og varer legges inn i utvalget, til det dobbelte eller tredobbelte av utvalget som kommer i første omgang.

–Det ligger nå et grunnutvalg av varer og noen rørleggertjenester i butikken, men vi skal utvide tjenesten etter hvert. Per nå er ikke løsningen for å avtale rørleggertime lagt inn, men vi jobber med å ferdigstille løsningen vi trenger for å løse det, sier han.

Inntil bestillingsløsningen for selve rørleggertjenestene er på plass, vil kundene bli kontaktet via mail eller telefon for å avtale tidspunkt for montering.

Etter hvert blir det automatisert, slik at kundene selv kan klikke av på ønsket ledig tidspunkt i nettbutikken.

70 millioner

Samtidig poengterer Sivertsen at den nye, fysiske butikken i Verdal samt avdelingen i Steinkjer fortsatt er i full drift – noe som ikke endres med den nye satsingen på nettløsninger.

–Vi skal fortsatt være til stede i butikken og på telefon, men det er viktig å møte kundene på flere måter. Det ser vi blant annet med dagens ungdom, som handler nesten alt på nett. De blir jo våre kommende kunder, sier han.

I fjor ble rørleggeren første nordtrønderske bedrift i bransjen til å bli miljøfyrtårn. Bedriften omsetter for om lag 70 millioner kroner årlig, og har 49 ansatte, hvorav 25 i Verdal.

De er involvert i en rekke større prosjekter i regionen, deriblant den nye barneskolen i Steinkjer, samt det nye beredskapssenteret i Steinkjer.

Det ga bedriften en ordrereserve på 65 millioner kroner. Butikken har også blitt pusset opp, og i år blir fasaden renovert også.

–Noen tror vi bare tar store oppdrag, men vi jobber med både stort og smått, sier han.